Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje" - innowacja pedagogiczna

7 grudnia 2023 przedszkolaki z grupy Biedronki uczestniczyły w kolejnym zajęciu w ramach innowacji pedagogicznej: „Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje”. Zajęcia przeprowadzone w oparciu o książkę Susanny Isern: „Uczuciometr inspektora Krokodyla” mają na celu ułatwienie dzieciom pokonanie trudności związanych z właściwym radzeniem sobie z emocjami, ucząc podstawowej wiedzy w tym zakresie, z wykorzystaniem prostych zabaw i metod aktywizujących. Dzisiejsze spotkanie dotyczyło emocji radości. Dzieci podzieliły się własnymi doświadczeniami związanymi z przeżywaniem tego uczucia, następnie rozróżniły poziomy intensywności uczuć: niską, średnią i wysoką. Przedszkolaki z uwagą wysłuchały opowieści Inspektora Krokodyla: „Uśmiech rudej Ani”, analizowały przeżycia głównej bohaterki, odgadywały emocje po minach koleżanek oraz rysowały uśmiechniętą buzię oraz swoje powody do radości. Na zakończenie każde dziecko wypowiedziało się na temat własnych powodów do radości, uwidocznionych na rysunkach.

Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje - smutek.

14 grudnia 2023 przedszkolaki z grupy Biedronki uczestniczyły w zajęciu o smutku. Dzieci podzieliły się własnymi doświadczeniami związanymi z przeżywaniem tego uczucia, następnie rozróżniły poziomy jego intensywności: niską, średnią i wysoką. Przedszkolaki z uwagą wysłuchały opowieści Inspektora Krokodyla: „Powódź na ulicy Kukuryku”. Następnie spośród obrazków przedstawiających sposoby radzenia sobie ze smutkiem dzieci wybrały odpowiednie dla siebie i opowiedziały o nich. Dzieci zapoznały się też z piramidą emocji. W ćwiczeniu „Radość – smutek” mogły zobaczyć, jak zmienia się ich postawa ciała wraz ze zmianą emocji. Zajęcia zakończyliśmy relaksującymi ćwiczeniami oddechowymi.

Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje - złość

4 stycznia 2024 przedszkolaki z grupy Biedronki uczestniczyły w zajęciu o złości. Dzieci były zainteresowane tematyką zajęć oraz chętnie opowiadały o sytuacjach, w których przeżywały złość. Maja podzieliła się swoim aktualnym przeżywaniem złości jako reakcją na zaistniałą sytuację. Dzieci próbowały poszukać sposobów, jak pomóc koleżance poradzić sobie z odczuwaną złością. Wśród pomysłów znalazły się m. in.: zajęcie się zabawą, wytupanie złości, przytulenie, liczenie do 10, ćwiczenia oddechowe. Maja też pokazała swój sposób – aktywność ruchową. Następnie dzieci oglądały Uczuciometr Inspektora Krokodyla, gdzie zaznaczone są poziomy intensywności uczuć: niska, średnia i wysoka. Maja zaznaczyła swój aktualny poziom złości na Uczuciometrze. Przedszkolaki z uwagą wysłuchały opowieści Inspektora Krokodyla: „Kelneeer, w mojej zupie nie ma ani jednej muchyyy!”. Następnie określiły poziom złości przeżywanej przez Tatę Żabczyńskiego oraz skutki, jakie wywołało to uczucie. Przedszkolaki przedstawiły graficznie swoją złość. Na zakończenie zajęć dzieci zaprezentowały swoje rysunki i wypowiedziały się na ich temat.