Lata 2002 - 2023
DYREKTOR BARBARA NOWAKOWSKA
PROCES EDUKACYJNY
1. Wprowadzenie i realizacja następujących innowacji:
a) innowacji pedagogicznej w oparciu o program "Zabawy z językiem angielskim" Zofii Molendy i Kamili Kaczmarek (2010-2012).
b) innowacji metodycznej (z wykorzystaniem metody projektów) w oparciu o program Barbary Wilk i Renaty Stasiak pt. "Mali tropiciele z doliny Grabi" (2014/2015).
c) innowacji programowo-organizacyjnej w oparciu o program "Kreatywne przedszkolaki" - Barbary Wilk (2019/2020).
2. Udział w projektach:
* "Mali tropiciele z doliny Grabi" w opracowaniu Barbary Wilk i Renaty Stasiak - dofinansowanie w kwocie 17038,00 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
3. Realizacja dodatkowych programów autorskich takich jak:
* "Dzieciaki z klasą" - program pracy z dzieckiem zdolnym w przedszkolu - w opracowaniu Barbary Wilk i Renaty Stasiak (2004- 2006).
* "My zdrowe dzieciaki" - program profilaktyczny - w opracowaniu Barbary Wilk i Renaty Stasiak (2007- 2009).
* Program rewalidacyjno - wychowawczy dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim - w opracowaniu Anny Smolarek i Haliny Janus - Wódki (2008-2009).
* ,,Z logopedią na Ty" - program zajęć dodatkowych w opracowaniu Joanny Przybylskiej (2011-2012).
* Program „Szanujmy naszą Ziemię” - w opracowaniu Ewy Pruś (2011-2012).
* Program „Dziecko - mały artysta” - w opracowaniu Ewy Pruś i Zofii Molendy (2011-2012).
* "Uczymy się czytać przez zabawę - program nauki czytania dla dzieci młodszych i starszych" - w opracowaniu Haliny Janus - Wódki i Renaty Stasiak, (2012- 2014).
* "Program terapii logopedycznej do zaburzeń o typie dyslalii i opóźnionego rozwoju mowy" - w opracowaniu Małgorzaty Sobali (2012-2014).
* „Program terapii logopedycznej dla zaburzeń o typie dyslalii i opóźnionego rozwoju mowy” w opracowaniu A. Kłos (2019-2023).
* „Nasze zdolne dzieciaki” – program edukacyjny w opracowaniu B. Wilk (2017-2018).
∗ Program "Mali patrioci" - w opracowaniu Kamili Smolarek ( 2018 - 2023).
* „Zabawy z językiem angielskim z elementami kodowania” – program z języka angielskiego w opracowaniu Z. Molendy – Kimla (2020-2023).
BAZA PRZEDSZKOLA
1. Udoskonalenie bazy przedszkola.
Dzięki ofiarnej pomocy rodziców, sponsorów, zaangażowaniu władz miasta oraz wszystkich pracowników przedszkola od roku 2002 nastąpiło wiele zmian dotyczących poprawy bazy przedszkola:
- budynek został poddany termomodernizacji (2008 r.),
- wszystkie sale dziecięce zostały wyposażone w nowe meble, dywany, sprzęt komputerowy i muzyczny,
- nowe wyposażenie zakupiono do szatni, sekretariatu i gabinetu dyrektora,
- budynek i wszystkie pomieszczenia zostały pomalowane,
- dokonano wycinki starych drzew owocowych w ogrodzie i nasadzenia roślin,
- zakupiono nowe urządzenia ogrodowe i ogrodzono teren (koszt inwestycji 29 263, 47 zł),
- wyremontowane zostały piaskownice, schody i taras przy budynku,
- zmodernizowano sanitariaty (2014). Koszt zadania wg kosztorysu inwestorskiego to 174 239, 41 zł,
- zmodernizowano kuchnię i zaplecze kuchenne (2015),
- co roku sale dziecięce doposażane były w sprzęt, zabawki i pomoce dydaktyczne, m. in. zakupiono tablice interaktywne, komputery i drukarki do wszystkich sal,
- powierzchnia podłóg we wszystkich salach dziecięcych została poddana renowacji (cyklinowaniu, lakierowaniu, wymianie listew przypodłogowych),
- w holach na piętrze i na parterze oraz na schodach została położona terrakota (2019),
- wymieniona została nawierzchnia terenu od strony wschodniej oraz chodnika od strony zachodniej budynku naszej placówki,
- zmodernizowano salkę do zajęć specjalistycznych (logopedycznych, psychologicznych i pedagogicznych).