Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kółko teatralne "Dzieci aktorami"

Kółko teatralne „Dzieci aktorami” odbywa się w naszym przedszkolu raz w tygodniu, we wtorek w godz. 15:30 – 16:00 w sali nr 3 .

Prowadzone jest przez nauczycielkę Ewę Pruś.

Adresowane jest ono do dzieci 5,6 - letnich.

Celem koła jest głównie rozbudzanie zainteresowania teatrem, odkrywanie w sobie naturalnych predyspozycji i wspieranie dzieci w rozwijaniu uzdolnień aktorskich.

Zabawy teatralne dostosowane są do wieku dziecka oraz prowadzone w oparciu o innowację organizacyjno – programową „Kreatywne przedszkolaki” w opracowaniu Barbary Wilk.

Działania podejmowane przez dzieci to:

  • scenki ruchowo- mimiczne,
  • zabawy do treści piosenek,
  • przygotowywanie strojów, dekoracji, rekwizytów,
  • inscenizacje utworów literackich,
  • improwizacje,
  • zajęcia dramowe,
  • ćwiczenia usprawniające motorykę narządów mowy,
  • ćwiczenia emisji głosu, itp.

Koło teatralne - ,,Dzieci - aktorami" ma na celu odkrywanie przez dzieci własnych możliwości i uzdolnień artystycznych. Koło przeznaczone jest dla dzieci 5 i 6 letnich. Zajęcia rozpoczęliśmy w październiku. W tym miesiącu przedstawiliśmy i określiliśmy swoje oczekiwania oraz ustaliliśmy zasady pracy, dzieci improwizowały krótkie scenki, inscenizowały utwory z zastosowaniem kukiełek i pacynek, wykonały pracę plastyczną pn. ,,Teatr", nauczyły się śpiewać piosenkę pt. ,,Magiczne miejsce".

W listopadzie przedszkolaki improwizowały krótkie scenki z literatury dziecięcej z zastosowaniem gry aktorskiej, kukiełek, pacynek, teatrzyku cieni. Nabywały umiejętność nazywania własnych uczuć, formułowania własnych sądów.

W grudniu dzieci samodzielnie wykonały kukiełki do inscenizacji wybranego utworu - ćwiczyły grę aktorską uwzględniając mimikę, gest, głos i dźwięk. Prowadziły dialogi podnoszące sprawność wyrazistego mówienia, ćwiczyły ruch sceniczny.

W styczniu dzieci słuchały utworów literackich - m. in. bajki pt. "Jaś i Małgosia" i porównywały z filmową adaptacją. Analizowały inscenizację i przebieg widowiska. Zapoznały się z filmem "Teatr" wyprodukowanym przez Wytwórnię Filmów VIVERE.

W lutym analizowaliśmy bajkę pt. "Czerwony Kapturek" - omówiliśmy i oceniliśmy postępowanie bohaterów. Dzieci uzasadniały własne stanowiska. Przygotowujemy dialogi i garderobę oraz scenografię do wystawienia bajki.

W marcu dzieci uczęszczające na kółko teatralne miały okazję odtwarzać zdobytą już wiedzę na temat otaczającego świata. „Scenki” służyły jako ćwiczenie utrwalające wiadomości dziecka. Dzieci w rozsypce chodziły po sali, nauczyciel rzucał hasło: zabawy zimowe. Dzieci miały za zadanie przedstawić różne zabawy zimowe (np. lepienie bałwana, rzucanie śnieżkami, zjeżdżanie na sankach). W trakcie zabawy zmieniane było hasło kilka razy, tak, by dzieci mogły pobudzić swoją kreatywność i zaprezentować różne scenki.

Podczas zabaw dzieci mogły również doskonale pobudzać wyobraźnię oraz rozwijać ekspresję ruchową i werbalną. Do takich zabaw należy gra z tekstem. Dzieci chodziły swobodnie po sali. Nauczyciel głośno odczytywał tekst opowiadania, robiąc w odpowiednich momentach krótkie przerwy. Zadaniem dzieci, było uważne wsłuchiwanie się w czytany przez nauczyciela tekst, i w momencie zrobionej przez niego pauzy odgrywanie wypowiedzianej treści poprzez wydawanie dźwięków oraz ruch. Np. Kiedy nauczyciel czyta: “Pewnego dnia, bardzo chory król (pauza)” – dzieci wcielają się w postać chorego króla, kaszlą, kichają, itd.

W innej zabawie dzieci uczyły się wyrażania emocji oraz dostrzegania ich u innych. Nauczyciel podawał przykłady różnych postaci, np. smutna babcia, zmartwiony lekarz, radosna mama. Kiedy wypowiadano postać, włączano muzykę, a zadaniem dzieci było upodobnić się jak najbardziej swoimi gestami i mimiką twarzy do wymienionej postaci.

Zajęcia, w których brały udział dzieci uczęszczające na kółko teatralne w miesiącu kwietniu:

1.,,Spektakle i widowiska teatralne” – pokaz multimedialny, oglądanie nagrań przedstawiających różne formy teatralne tj. drama, teatr lalkowy, pantomima, teatr cieni, teatr żywego aktora; dyskusja na temat spostrzeżeń i wrażeń dzieci.

  • Poszerzenie wiedzy, wzbogacenie słownika,

  • Zapoznawanie dzieci z różnymi formami teatralnymi.

2.Zabawy kształtujące wyobraźnię: "Co trzymasz w ręku?”,

  • Rozwijanie wyobraźni.

3.Zabawy twórcze gazetami – rytmiczne darcie gazet przy muzyce Czajkowskiego,

  • Rozwijanie wyobraźni.

4."Lustro i cień" zabawy z partnerem.

  • Zintegrowanie zespołu,

  • Uświadomienie sobie własnych predyspozycji.

5.Inscenizacja ruchowa do piosenek, opowiadań n- la,

  • Zintegrowanie zespołu,

  • Wprowadzenie pozytywnego nastroju, zabawy umuzykalniające.